4 redenen waarom je een webshop met een blog moet hebben
De meeste bedrijven gaan ervan uit dat sociale media optimalisatie voldoende is om hun online aanwezigheids- en SEO-strategie te stimuleren, maar een zakelijke blog kan ook een belangrijke rol spelen bij het betrekken van potentiële klanten en beleggers. Met zes belangrijke redenen laten we je zien wat het voor je kan doen.
Verhoog het verkeer
Blogs zijn ideaal om uw SEO campagne op te zetten. Meestal plaatsen de meeste bedrijven een website of shop die bijna volledig statisch is. Ze bevatten een star perspectief op de producten, mensen en doelen van het bedrijf. De tekst wordt eenmaal geschreven en de shop een keer gevuld met producten. Het is belangrijk om rondom je shop of site ook een platform te hebben die dynamiek veroorzaakt, zoals het aanbieden van verschillende gebeurtenissen in het bedrijf. Blogs bieden dit platform. Ze zorgen dat via de gebeurtenissen op de blog mensen vervolgens binnenkomen op je website en doorklikken naar andere gedeeltes zoals bijvoorbeeld je shop. Bovendien zullen zoekmachines nieuwe content indexeren op een regelmatig geüpdate blog. Zo zorgt een goed onderhouden blog ervoor dat jouw site meer verkeer krijgt, waardoor het door potentiële klanten wordt opgemerkt.
Gezonde relaties met potentiële klanten bouwen
Stel dat we geïnvesteerd hebben in Google Ads en een heleboel andere reclamediensten. Helaas geven deze marketing pogingen u louter eenrichtingsverkeer. Voer blog commentaar in – een unieke manier om uw klanten en potentiële klanten te helpen om met uw bedrijf en zijn mensen te communiceren, waardoor het vertrouwen van de publieke opinie wordt vergroot en een gunstig en toegankelijk beeld wordt ontwikkeld.
Elke blog post komt vaak met een commentaar sectie. Het is belangrijk om snel te reageren op deze reacties van klanten en het creëert een meer persoonlijke relatie tussen het bedrijf en de klant: het geven van een menselijk beeld achter het logo. Je zorgt op deze manier gelijk ook oor een stukje webcare.
Tests uitvoeren en feedback krijgen
Aangezien een blog meer een informeel medium is, stelt het mensen in staat om hun mening te geven. Bovendien kan het een ideaal medium zijn voor het bedrijf om marktonderzoeken uit te voeren en de markt impulsen te controleren om zo een beter beeld te krijgen van de smaken en voorkeuren van de klanten.
Word gerespecteerd gezag in de industrie
Door een sterk en langdurig rapport te maken met de volgers van je blog, kun je direct met je klanten verbinden. Idealiter kan uw blog blijken te zijn een go-to site voor het aanschaffen van een bepaald product of onderzoeken meer over uw bedrijf of dienst. Zo kan bloggen het vertrouwen van de klant vergroten.