Een content management system wordt populairder!
Het zal voor veel mensen geen verassing zijn, dat steeds meer ondernemers kiezen voor de ontwikkeling van een webwinkel voor hun bedrijf. Met een webwinkel kunt u een veel groter aantal potentiƫle klanten bereiken, waardoor uw omzet kan groeien. Een grotere omzet betekent logischerwijs dat er nieuwe mogelijkheden zijn om uw onderneming verder te innoveren, iets wat iedere ondernemer nastreeft. Steeds vaker kiezen ondernemers voor een content management system (CMS) bij de ontwikkeling van een webwinkel.
Verschillende soorten content management systems
Content management systems komen in tal van verschillende vormen voor, waarbij Woocommerce in combinatie met WordPress en Opencart de meest bekende systemen zijn. Het voordeel aan Woocommerce en WordPress is dat WordPress ondersteuning bijna niet nodig is. Daarnaast is het een voordeel wanneer u bijvoorbeeld een webwinkel in een bestaande bedrijfswebsite kunt laten bouwen. Al is het vanzelfsprekend altijd mogelijk om een webwinkel op een subdomein van uw website te laten maken.
Door de toenemende populariteit van content management systems, verliezen de simpele online webwinkelbouwers klanten. Bedrijven lijken steeds minder vaak te kiezen voor een standaardwebwinkel, om zich te kunnen onderscheiden van de concurrentie. Juist bij deze simpele online webwinkelbouwers heeft u vaak slechts de keuze uit drie of vier lay-outs.
Eenmalige investering
Niet alleen zijn uw mogelijkheden veel uitgebreider bij een content management system, ook hoeft u maar eenmaal te investeren in een webwinkel. Bij een simpele online webwinkelbouwer betaalt u over het algemeen een vast bedrag per maand voor het gebruik van het systeem van de webwinkelbouwer. Een content management system is gratis te downloaden en eenvoudig te installeren.