Het belang van design voor je website
De tijden van makkelijk scoren op het internet zijn al een aantal jaren verleden tijd. We kennen allemaal nog het oude internet, waar echt elke pagina er lelijk uit zag. Door de jaren heen is het belang van design en uitstraling in je webshop flink toegenomen en kom je niet meer weg met je standaard wordpress thema. Ik geef je graag een aantal tips hoe je op een relatief goedkope manier toch een website kunt maken met een goede uitstraling.
Marketing is key
Denk eerst heel goed na over de doelgroep die je wilt bereiken en ga ook met hen in gesprek. Als je de doelgroep goed in beeld hebt kun je jouw boodschap veel krachtiger en effectiever over laten komen. Door overal maar wat te roepen verlies je veel effectiviteit in je boodschap en kan het voorkomen dat niemand naar je luistert.
Er zijn veel marketingbureaus die je kunnen helpen met het in kaart brengen van jouw doelgroep. Met een simpele zoekopdracht in google vind je een reclamebureau bij jou in de buurt. Woon je in Amsterdam zoek dan op “marketing Amsterdam”, ben je woonachtig in Enschede zoek dan op “marketing Enschede”. Er zullen veel bureaus tevoorschijn komen. Ga met een aantal bureaus in gesprek en kies degene waar jij het beste gevoel bij hebt. Het inzetten van een marketingbureau moet je zeker niet zien als kosten, maar als een investering die zich op langere termijn terugverdient.
Het belang van een logo
Het logo van je bedrijf is iets waarmee je klanten je moeten herkennen. Logo’s zijn er in veel soorten en maken, maar welk logo is nou goed? Een logo is goed als deze aansluit bij je dienst en herkenbaar is voor de doelgroep. Als het goed is het je al met een marketingbureau jouw doelgroep gedefinieerd, je kunt vervolgens je logo hier naadloos op aan laten sluiten. Een logo kun je laten ontwerpen door een reclamebureau, maar ook een drukkerij kan je hier vaak wel bij helpen. Ook hierin adviseer ik weer om een lokale partij de opdracht te geven. Door het ontwerpen en kopen van een goed logo zorg je ervoor dat de doelgroep zich met je verbindt en sneller een herhalingsaankoop doet.