Je product of dienst internationaal verkopen

Je product of dienst internationaal verkopen

feb 4, 2020 Blog by webwinkelier

 

Voor veel bedrijven geldt dat de informatie die zij bieden over hun producten en diensten gericht zijn op de lokale markt. Als je plannen hebt om over de grens te gaan en jouw producten of diensten in het buitenland wilt aanbieden, dan moet de informatie die je hierover aanbiedt ook duidelijk zijn. De website moet bijvoorbeeld ook in de taal aangeboden van de markt waarin je actief wilt zijn en de informatie die je te bieden hebt moet hetzelfde zijn als dat jij in gedachten hebt. Met andere woorden, je moet goed nadenken en aandacht besteden aan het opbouwen van deze manier van verkoop.

Marketingstrategie

Als je plannen hebt voor het verkopen van jouw diensten of producten over de grens, dan moet je ook nadenken over de marketingstrategie. Welke doelgroep wil je bereiken, wat heb je deze doelgroep te bieden en hoe zorg je ervoor dat jij ook gevonden wordt? Dat doe je door het opzetten van een website waarbij je bijvoorbeeld gebruik maakt van SEO (Search Engine Optimization). Met deze strategie plaats je zoekwoorden in de teksten op jouw website zodat jouw bedrijf sneller gevonden kan worden in zoekmachines. Deze strategie is vaak succesvol op de lange termijn als je er ook genoeg aandacht aan besteed.

Meertalige website

Het belangrijkste is natuurlijk dat de website wordt aangeboden in verschillende talen. Denk er daarbij aan dat de informatie die je geeft ook de boodschap op de juiste manier overbrengt. Vraag voor het correct vertalen van content en voor de juiste opbouw van SEO teksten op de website om hulp of schakel daarvoor hulp in van een professioneel vertaalbureau. Dat is zeker aan te raden als de website, naast Nederlands, in verschillende andere talen aangeboden moet worden. Een dergelijk bureau kan de teksten dan allemaal op dezelfde manier opbouwen en uitwerken.

Handige hulpmiddelen

Voordat de inhoud van de website aangepast en aangevuld kan worden, moet de website ook voorbereid worden voor de internationale markt. Het aanbieden van jouw site op de internationale markt betekent niet dat alleen de inhoud vertaald moet worden. Je moet de website daarom eerst voorbereiden en ervoor zorgen dat het ook mogelijk is voor bezoekers en klanten in de desbetreffende landen om jouw bedrijf te vinden. Als je gebruik maakt van WordPress voor het onderhouden van de website dan kun je door middel van een plug-in een goede internationale website opzetten.