Waarom je als webwinkelier een SEO bureau nodig hebt

Waarom je als webwinkelier een SEO bureau nodig hebt

Marketing is iets wat zich is gaan ontwikkelen zodra de economie het mogelijk maakte om een overvloed aan aanbod te creëren en een tekort aan vraag. Dit heeft ervoor gezorgd dat concurrentie is ontstaan en daardoor is de marktwerking oneindig. Only the fittest will survive is een veel gebruikte uitspraak wanneer we het hebben over evolutie. Met handel is het niet anders. Alleen de beste moge winnen en de beste zal degene worden die het hoogste rendement behaalt. Daarvoor is marketing nodig. Vroeger werd er vooral offline verkocht. Nog steeds gebeurt dat veel, maar online begint steeds populairder te worden. De reden waarom je als webwinkelier een SEO bureau nodig hebt, is in eerste instantie simpelweg het besparen van tijd, energie en geld. Daarnaast bepaalt SEO voor een deel de reputatie van jouw webwinkel op het internet. Omdat je die niet wilt schaden, is het belangrijk om niet zelf aan de slag te gaan met zoekmachine optimalisatie, maar het over te laten aan een SEO bureau dat van wanten weet.

Wat doet een SEO bureau?

In de online marketing gaat het om ‘gezien worden’. Dit fenomeen doet zich voor via twee wegen: Advertenties (SEA) en de ‘organische’ resultaten in zoekmachines. De advertenties zijn betaald en werken op een andere manier dan het vinden van het beste resultaat. SEO is het gevonden worden op relevantie. Google is in het westen hét medium hiervoor en laat de relevantie afhangen van meer dan 200 factoren. Voorbeelden hiervan zijn hosting, links, tags en inhoud. Google is slim en varieert behoorlijk wat in deze factoren, omdat zij voor hun gebruikers maar één doel hebben en dat is het meest relevante zoekresultaat vinden per persoon. Want hoe beter dat gaat, hoe meer zij kunnen verdienen.

Waarom kun je dit zelf niet bijhouden?

Het vereist zeer veel aandacht, interesse en nieuwsgierigheid om al deze trends bij te houden maar ook om ze toe te passen. De meeste webwinkeliers hebben dit niet, aangezien ze andere zaken aan hun hoofd hebben. Dus dat is de reden waarom je als webwinkelier een SEO bureau nodig hebt. Deze bureaus verdiepen zich namelijk dagelijks weer in de materie van SEO, zodat ze het beste resultaat kunnen leveren. Natuurlijk kun je de basis dingen zelf proberen, maar voor de meeste webwinkels kost dit gewoonweg te veel tijd om het goed te gaan uitvoeren. Daarom bespaart het tijd, geld en een hoop energie als je een gespecialiseerd SEO bureau inschakelt.