Wat houdt E-fulfilment in?
E-fulfilment is een wel bekend begrip in de wereld van de digitale transacties. Met de komst van het wereldwijde web is dit begrip in omvang gegroeid. Met name grote zaken als bol.com, coolblue maken veelal gebruik van E-fulfilment. E-Fulfilment houdt namelijk in het verwerken van de goederen nadat er een transactie is gedaan op het internet. Oftewel het gehele proces nadat er een product online is besteld in een webwinkel.
E-fulfilment is het proces gericht op een E-commerce bestelling
Het komt er in de praktijk op neer dat het te maken heeft met alle zaken die betrekking hebben op de logistieke afhandeling van een E-commerce bestelling. Een bestelling komt binnen in een webwinkel en deze moet dan afgehandeld worden. Kortom, de artikelen worden bij elkaar gezocht, ingepakt, gefrankeerd en uiteindelijk naar de klant verzonden. Dit kunt u eenvoudig zelf doen mits u een niet al te grote webshop heeft. Met een klein assortiment is alles namelijk nog eenvoudig in de gaten te houden, maar wanneer de webwinkel groeit dan moet u steeds meer tijd spenderen aan het magazijn en het inpakken. Wanneer dat daadwerkelijk het geval is het wellicht verstandiger om het E-fulfilment uit te besteden aan Hageman.nl.
Uitbesteden van E-fulfilment alleen zinvol bij veel verkoop van artikelen
Het uitbesteden van E-fulfilment levert zeker een aantal voordelen op. Zo heeft u meer tijd voor marketing en inkoop en kunt u tot een later tijdstip producten versturen. U kunt opschalen bij drukte, de winkel loopt altijd door en alles ligt veilig en netjes opgeslagen. Maar E-fulfilment uit besteden is alleen aan te raden als u minimaal 300 producten per maand verkoopt. Wanneer u veel artikelen heeft met een lage omloopsnelheid dan is het zeker niet ideaal. Artikelen hebben immers opslagruimte nodig en grote artikelen kosten ook weer meer verpakkingsmateriaal. De marge moet ten alle tijden dan ook dekkend zijn om e-fulfilment uit te kunnen besteden.